Blog

1 oktober 2021

Waarom doe jij dat eigenlijk? #tolerantie

Op 30 september was de tweede tolerantielezing, de eerste grote landelijke activiteit ‘na coronatijd’. Het was een boeiende ervaring. In de zaal zo’n 20 mensen en online meer dan 100 kijkers. En dat gaf wel een gek gevoel, beetje onwerkelijk ook. Voor de toekomst ben ik nieuwsgierig of we nog moeten wennen om op pad.. Lees verder

6 september 2021

Nieuwe publicatie van de Remonstranten over bijbelse gelijkenissen

De Remonstranten geven een nieuwe publicatie over de bijbelse gelijkenissen uit met de titel ‘Geef mij die dwaze meisjes maar’. Koop hem nu!.. Lees verder

22 juli 2021

Geniet van het leven

Het leek er even op dat we weer voluit mochten genieten van het leven. Geen beperkingen meer nu bijna iedereen is gevaccineerd. Het wel of niet mogen genieten heeft bij de mens altijd al een grote rol gespeeld, zoals het Bijbelboek Prediker ons laat zien. Momenteel is het boek Prediker erg in trek, omdat in.. Lees verder

22 juni 2021

Radio-uitzending 28 juni

Onlangs is in ons kerkje in Alphen aan den Rijn door de lokale omroep een gesprek opgenomen met Laura van Asselt en Gré Griffioen over de geschiedenis van de remonstranten in Alphen. Deze opname wordt uitgezonden op maandag 28 juni (dat is aanstaande maandag) tussen 20 uur en 21 uur. Het gaat om een radio-uitzending.. Lees verder

17 januari 2021

Week van Gebed

Het thema voor de Week van Gebed voor de eenheid van de christenen in 2021 is #blijfinmijnliefde  De jaarlijkse gebedsweek vindt plaats van 17 tot en met 24 januari. Het thema #blijfinmijnliefde is een oproep van Jezus Christus zelf uit het evangelie volgens Johannes. Zusters uit de oecumenische kloostergemeenschap in Grandchamp, Zwitserland, wijzen op de.. Lees verder

21 november 2020

Kerstpakkettenactie 2020

Ook dit jaar wordt door het DPA (Diaconaal Platform Alphen) en de Stichting Slimm, de bekende Kerstpakkettenactie georganiseerd. De Kerstpakkettenactie is er om iedere Alphenaar, waarvan iemand vindt dat hij of zij een steuntje in de rug verdient, een kerstpakket of kerstattentie te bezorgen. Opgave Dit jaar kunt u een keuze maken in uw opgave… Lees verder